În perioada 24-26 septembrie 2018 a fost sărbătorită Ziua Europeană a Limbilor prin proiectul “Jurnal de călătorie”. Elevii din CP A și clasele I au urmărit o prezentare cu cele mai frumoase orașe din Europa, orase turistice deosebite, au realizat stegulețe cu formule de salut în mai multe limbi europene, au intrat în universul magic al poveștilor Fraților Grimm și lui Hans Christian Andersen. În final, au realizat “Jurnalul de călătorie” și au conștientizat importanța cunoașterii spațiului european in care traiesc.
Prof. Tășală Rodica
Prof. Cazaciuc Daniela
Înv. Bodnărescu Rodica
“Educația ne deosebește” a fost proiectul desfășurat în perioada 3-4 octombrie 2018 care a marcat Ziua Educației prin atractive activități:
– Îmi place la școală pentru că…
– Sunt ceea ce învăț
– Copacul învățăturii
Prof. inv. primar Tășală Rodica
Prof. inv. primar Eremie Margareta
Vineri, 12.10.2018, a avut loc o activitate deosebită in parteneriat cu Postul de Poliție Marginea, reprezentat de domnișoara agent Cotoara Oana si I.P.J. Suceava, Compartimentul de Analiză si Prevenire a Criminalității, reprezentat de domnul comisar-șef Ionut Epureanu, care este și purtătorul de cuvânt al I.P.J., colaborator domnul Constantin Alecsa de la Asociația Alecs Group, în calitate de voluntar.
Elevii au fost informați în legătură cu regulile de circulație pe drumurile publice, riscurile care pot să apară, necesitatea unui comportament rutier responsabil.
Concursul pe teme rutiere le-a oferit posibilitatea elevilor sa demonstreze că recunosc indicatoare rutiere, cunosc si respectă reguli de circulație, iar la final au primit premii.
Momentul cel mai încărcat de emoție a fost atunci când elevii au aprins candele in jurul numărului “62”, numărul persoanelor care și-au pierdut viața in evenimente rutiere in anul precedent.
Finalul l-a reprezentat inscripționarea pe trecerea de pietoni a mesajului “Asigurati-va la traversare!” și oferirea unor cadouri pentru copii.
Multumim pentru o zi specială!
Director, prof. Casandra Daniela
Consilier educativ, prof. inv. primar, Tășală Rodica, Prof. Hapciuc Cecilia
Eveniment extraordinar desfășurat la data de 21.10.2018, la Școala Gimnazială Nr. 2 Marginea: TÂRGUL TOAMNEI!
Într-un cadru feeric, de poveste, pastelat și cu iz de toamnă roditoare, inițiativa si mobilizarea părinților implicați în a dezvolta comunicarea și relația de colaborare cu școala a fost un succes!
Partener în această activitate inițiată de Asociația Părinților cu Inițiativă Marginea a fost Asociația Grădinița Marginea de la Grădinița cu Program Prelungit Marginea.
Holocaustul uitat (9-15.10.2018)
Activitățile și-au propus să aducă la cunoștinta elevilor informații în legatură cu drama prin care a trecut poporul evreu și contextul istoric în care a fost implementată soluția finală. Proiectul a avut două activități:
- Holocaustul uitat- formularea unor puncte de vedere
- Să învățăm din greșelile istoriei- panou de diseminare
Profesor coodonator Bolbinsky Erika
Egalitate în diversitate- Ziua Internațională a Toleranței (16.11.2018)
Elevii au fost informați în legatură cu însemnătatea acestei zile realizând afișe care reprezentau sinonimele cuvantului „toleranță”. Originalitatea și creativitatea lor a dus la organizarea unui „lanț” al toleranței, precizând că, dacă ar lipsi un singur cuvânt din acest lanț, nu vom putea vorbi de toleranță. Cuvintele-cheie găsite au fost: acceptare, empatie, prietenie, iubire, sinceritate, comunicare, încredere, loialitate, înțelegere, amabilitate, respect, nonviolență, dragoste.
Elevii și-au manifestat sentimentele de acceptare și respect față de diferențele care există între oameni eliberând porumbei- simbolul libertății.
Coodonator, prof. Inv. Primar Tasala Rodica
În perioada 19-23 noiembrie 2018, la Școala Gimnazială Nr. 2 Marginea a marcat Săptămâna Educatiei Globale.
* Prin activitățile proiectului “Mesajul meu pentru pacea planetei“, elevii au conștientizat consecințele războaielor, impactul asupra relațiilor interumane, au definit noțiunea de “conflict”, au identificat cauze și soluții de aplanare/ evitare a conflictelor pornind de la situații concrete. A fost organizat un marș intitulat “Împreună pentru pace” pentru a întări ideea că doar prin comunicare constructivă se pot rezolva conflicte.
Coordonatori, prof. Bolbinsky Erika, prof. Casandra Daniela, prof. Covasa Aurora, prof. Leustean Violeta
* Elevii au fost puși în situația de a răspunde la întrebarea: “Cum pot schima eu lumea?” , acesta fiind și titlul activității. Astfel, ei au abordat prioritățile prezentului, problemele cu care se confruntă umanitatea, schimbările posibile. Concluzia a fost că prin dialog, acceptarea diferențelor dintre culturi și popoare, oamenii pot rămâne uniți, rezolvând contradicțiile. Elevii au realizat workshopuri prin care au transpus practic sentimentele lor pentru instaurarea unei lumi durabile.
Coordonator, prof. Inv. Primar Tășală Rodica
„Atenție la neatenție!” a fost proiectul pe teme rutiere desfășurat la data de 23.11.2018 și s-a adresat elevilor din clasele I-IV.
Prezentarea PPT le-a oferit elevilor prilejul de a asimila cunoștințe despre deplasarea pe drumurile publice, au comparat un fapt prezentat cu o situație concretă, au purtat un dialog despre importanța cunoașterii indicatoarelor si semnelor de circulație și au realizat un panou.
Coordonator, învățător Nichitean Theodora
Elevii din CP-V au sărbătorit Centenarul Marii Uniri prin proiectul “Mândru de portul meu, mândru că sunt român!”
Prin activarea “Parada portului popular” elevii au prezentat cu emoție și mandrie costume tradiționale românești, reamintindu-ne importanța păstrării unei moșteniri sacre de la străbunii noștri.
Elevii au realizat un program artistic prezentând cântece patriotice, folclorice, hore prin care și-au exprimat sentimentele de apartenență la o țară, comunitate, dorința de unire și unitate a românilor, speranță a unei vieți armonioase, libere și liniștite.
A evoluat trupa de kangoo Protonic BPM cu un număr modern de horă, incântand pe cei prezenți cu ritmuri și pasi inediti.
Activitățile au fost emotionante deoarece au fost prezenti și reprezentati ai Asociației Părinților cu Initiativa Marginea.
Coordonator, prof. Inv. Primar Tășală Rodica
Organizatori: prof. Inv. Primar Cazaciuc Daniela, Eremie Margareta, Spetcu Cristina, Rotariu Gina, Filimon Ioan, Sofroni Cristina, Nichitean Theodora, Prelipcean Elena, Bodnărescu Rodica
În perioada 23-29.11.2018 s-au derulat activitățile proiectului “100 de ani de istorie națională” la nivelul claselor IV-VIII:
– “România merită să fie văzută” a fost activitatea prin care elevii au identificat valori culturale, istorice, patrimoniale și au realizat un panou cuprinzând peisaje, tradiții, port, istorie, cultură;
– Elevii au realizat un panou “Trecut de glorie” identificand momentele-cheie în evoluția spre unitate a statului român, personalități istorice excepționale;
– Miniexpozitia de desene și colaje “Mesajul meu pentru România”
Coordonator, prof. Bolbinsky Erika, prof. Covasa Aurora, Leustean Violeta, prof. inv. primar Rotariu Gina, Filimon Ioan
Activități dedicate Crăciunului și sfârșitul de an 2018
“Ascultându-l pe Eminescu” este titlul proiectului desfășurat în perioada 15-23.01.2019, prin care s-a urmărit cunoașterea vieții și operei eminesciene, devoltarea sentimentelor de dragoste și prețuire pentru literatura română și pentru valorile naționale.
“Luceafărul poeziei românești”, “poetul nepereche”, “omul deplin al culturii române”, “geniul pustiu”, oricum l-am defini pe Mihai Eminescu îi descoperim versurile de o intensitate și trăire deplină, romantice, pe alocuri răzvrătite, în creațiile literare excepționale.
1) “Să-l cunoaștem pe Luceafăr”- elevii au urmărit sau au selectat informații cu privire la biografia poetului, realizând un material pe care l-au prezentat colegilor
2) “Eminescu mai aproape de noi”- elevii au citit/ recitat/ audiat/ memorat poezii, au interpretat cântece pe versurile lui Mihai Eminescu
3) “Mihai Eminescu prin ochi de copil”- elevii au realizat creații plastice și colaje inspirate din versurile poetului, au realizat și purtat ecusoane, au realizat panouri de diseminare la nivelul unității școlare și au desfășurat concursuri la nivel de clasă
4) “Poems. Poemes”
Eminescu- poet universal
Elevii au prezentat și citit creațiile poetului în limba engleză și limba franceză.
Organizatori:
Prof. Eremie Margareta, Bodnărescu Rodica, Prelipcean Elena, Nichitean Theodora, Filimon Ioan, Covasa Aurora, Cotos Ioana, Chivici Niculina
Consilier educativ, Tășală Rodica
Cu ocazia împlinirii a 160 de ani de la marele eveniment politic care a marcat formarea statului român modern – 24 ianuarie 1859 – la nivelul Școlii Gimnaziale Nr. 2 Marginea s-a desfășurat proiectul “Personalități ale istoriei” care a cuprins activităţile:
-În slujba Unirii
-Știai că ….
Activitatea În slujba Unirii s-a adresat elevilor din clasele V-VII.
În prima parte a activității, cadrele didactice coordonatoare au prezentat filmul documentar 24 ianuarie 1859 – zi fundamentală în istoria poporului român și au moderat o sesiune de Q&A pe tema unirii din 1859, a rolului personalităților în istorie. Elevii au ales câte o personalitate implicată în evenimentele politice care au condus la marea realizare din 24 ianuarie 1859 și au realizat câte o fișă de personaj.vÎn partea a doua a activității, elevii din grupul-țintă au prezentat materialele realizate și au realizat un panou de diseminare a informaţiei istorice la nivelul unităţii şcolare.
A doua activitate, la nivelul clasei a IV-a, a avut drept principal obiectiv însușirea unor informații cu conținut istoric într-o manieră amuzantă și atrăgătoare.
Elevii din grupul-țintă au colorat planșe cu desene pe tema dată, au descoperit indiciile din acestea și, au completat, în echipă, un organizator grafic.
În partea a doua activității, elevii au fost invitați să demonstreze cunoștințe din istorie, geografie și literatură pentru a completa un aritmogrif și a descoperi cuvintele-cheie ale proiectului.
Proiectul s-a desfășurat sub semnul sărbătoririi, a redescoperirii destinelor de excepție ale unor personalități și a evenimentelor care au marcat istoria noastră.
Cadrele didactice coordonatoare,
prof. Bolbinsky Erika, prof. Leuștean Violeta, prof. Covașă Aurora, prof. Chivici Niculina, înv. Filimon Ioan
Săptămâna Nonviolenței în Școli a fost marcată la Școala Gimnazială Nr. 2 Marginea prin proiectul “Gânduri frumoase, vorbe calde, purtare demnă” desfășurat la nivelul CP-VIII.
1. Cine (ce) te face fericit?- studiu
2. Realizarea unor ecusoane cu mesajele: “Buchete de zâmbete”, “Copilărie fără griji!”
3. Exprimarea gândurilor, emoțiilor și îndemnurilor de a trăi într-o lume empatică, fără violență, fără conflicte le-a oferit elevilor prilejul de a realiza propria pagină din cartea “Gânduri frumoase, vorbe calde”.
Consilier educativ, prof. înv. primar Tășală Rodica
Organizatori: prof. Covașă Aurora, prof. înv. primar Eremie Margareta, prof. înv. primar Prelipcean Elena, prof. Damu Mihaela
“Focul si efectele lui”– 25 februarie 2019
A-i învăța pe copii despre foc, puterea și importanța lui, este primul pas în a le salva viața. Obiectivele proiectului au constat în cunoașterea formelor de prevenire a incendiului , precizând efectele lui, cunoașterea modului de intervenție al pompierilor în stingerea incendiilor.
- Elevii au selectat informații, imagini despre tema propusă
- Prezentarea unui material PPT “Focul, prieten sau dușman?”
- “Nu vă jucati cu focul!” expozitie cu lucrari artistic-plastice ale elevilor
Coordonator, prof. inv. primar Cazaciu Daniela
Organizatori, prof. Bodnarescu Rodica, Tășală Rodica, Rotar Raluca, Leuștean Violeta, Covașă Aurora
Trebuie să învățăm să fim consumatori responsabili!
Sănătatea depinde și de produsele alimentare pe care le consumăm zilnic sau ocazional
Elevii clasei a V-a A au învățat cum să fie responsabili pentru propria sanatate prin intermediul proiectului “Stii ce mananci?“, astfel elevii au:
-intocmit tabele cu alimente sanatoase si alimentele nesanatoase;
-selectat produse alimentare care au in componenta lor ingrediente sanatoase;
-prezentat lucrari plastice(desene) cu un aliment sanatos;
-identificat valoarea nutritivă și calorică a unui aliment din comerț, realizand și un panou de diseminare la nivelul școlii.
Coordonator, profesor Casandra Daniela
“Pledoarie pentru sănătate”
Proiectul a fost adresat elevilor din clasele II-VII și s-a desfășurat în perioada 18-21 martie 2019 urmărindu-se dezvoltarea abilităților de autocunoaștere, dezvoltarea capacității de analiză în vederea promovării unui stil de viață sanatos.
Coordonatori: prof. Bolbinsky Erika, Covașă Aurora, Chivici Niculina, Hapciuc Cecilia, Eremie Margareta, Sofroni Cristina, Nichitean Theodora
Educatia juridică
Ediția a II-a a “Educatiei juridice” în școalș din luna martie 2019 a avut-o invitată pe doamna procuror stagiar Joldoș Iulia Andrada de la Judecătoria de pe lângă Parchetul Rădăuți. La activitate au participat 50 de elevi din clasele V-VIII, iar scopul a fost inițierea elevilor în legătură cu aspecte juridice ale unor fapte, identificarea unor situații de risc și identificarea unor forme de abateri comportamentale și consecințele acestora.
Au avut loc dezbateri, discuții și o sesiune de întrebări și rsăpunsuri din partea doamnei procuror având următoarele teme:
– Faptele mele și consecințele acestora;
– Răspunderea penală a minorilor.
Prof. coordonatori: Casandra Daniela, Damu Mihaela
În săptămâna 25-28.03.2019 la Scoala Gimnaziala Nr. 2 Marginea s-a desfășurat proiectul CETĂȚEAN AL LUMII DIGITALE care a cuprins activitățile:
-Siguranta in mediul online
-Internetul si eu
-Înainte de a posta, gândește!
Prima activitate s- adresat elevilor din clasa a IV-a. Cadrele didactice coordonatoare au prezentat elevilor din grupul-țintă cartonașe care conțin lucruri pe care trebuie/nu trebuie să le facem online. Elevii au fost invitați invitați să le ordoneze după criteriul de mai sus, justificându-și alegerile făcute.
A doua activitate și-a propus să familiarizeze elevii din grupul-țintă cu noțiunea de cetățean al lumii digitale, cu obligațiile care ne revin în această calitate. În prima parte a activității, elevii au descoperit semnificația celor două noțiuni, responsabilitățile pe care le implică calitatea de cetățean al lumii digitale și au completat un aritmogrif pentru a descoperi cuvântul-cheie al proiectului. În partea a doua a activității, au participat la o sesiune de Q&A cu tema Internetul și eu: siturile și aplicațiile mele.
Activitatea Înainte de a posta, gândește! a avut drept principal obiectiv conștientizarea la nivelul grupului-țintă a impactului negativ pe care îl poate exercita cyberbullying-ul asupra unui individ. Profesorii coordonatori au prezentat semnificația acestei noțiuni, modul de manifestarea a acestei forme de agresiune, cum putem evita sau reacționa. Elevii au fost invitați să prezinte situații concrete cu care s-au întâlnit, reacțiile avute, modalitățile prin care această formă de agresiune poate fi oprită. Pe baza informațiilor descoperite elevii vor răspunde la întrebările Ce este cyberbullying-ul?; De ce este cyberbullying-ul atât de îngrozitor?; Cum arată cyberbullying-ul?; Cum poate afecta cyberbullying-ul?; Ce pot face?
Coordonatori: prof. Bolbinsky Erika, Covasa Aurora, Hapciuc Cecilia, Chivici Niculina, Eremie Margareta, Sofroni Cristina
Scoala altfel 15-19.04.2019, an scolar 2018-2019
-trebuie facut un PDF doar cu fotografiile SA1-114
La multi ani, Europa!
Elevii clasei a IV-a B îndrumați de prof. Bolbinsky Erika și prof. Filimon Ioan au sărbătorit Ziua Europei. Elevii au fost informați despre semnificația zilei de 9 Mai în istoria europeană, au identificat și enumerat statele member UE, capitalele și drapelele.
NIHIL SINE DEO
Elevii claselor a VII-VIII au participat la activitățile proiectului derulat în perioada 9-10 mai 2019. Obiectivul principal a constat în cunoașterea semnificației și importanței zilei de 10 mai în contextual istoriei românilor.
► NIHIL SINE DEO
►Ziua monarhiei
Elevii au selectat informații în legătură cu principalele evenimente care caracterizează viața regilor din dinastia Hohenzollern ți au realizat un panou de diseminare a informațiilor la nivelul unității școlare care cuprinde un istoric succinct al acestei instituții esențiale în istoria modern a României.
Coordonatori: prof. Bolbinsky Erika, prof. Leuțtean Violeta, prof. Chivici Niculina