Săptămânii Educației Globale

Din dorința de a conviețui pașnic în diversitatea acestei lumii, în cadrul Săptămânii Educației Globale, la Școala Gimnazială Nr. 2 Marginea s-au desfășurat două proiecte educaționale care au abordat teme din domeniul educației interculturale și cel al educației pentru pace și soluționarea conflictelor: Diferiți, dar la fel! și Copiii lumii doresc pace!
Elevii din CP-VIII au abordat concepte și valori ca: respect, libertate, dreptate, pace, egalitate, solidaritate, prin formarea şi dezvoltarea unor atitudini de autorespect, respect pentru ceilalţi, interes pentru probleme globale, abordare critică, implicare şi acţiune constructivă, responsabilitate socială, formându-și abilități sociale, asertive.
Astfel, ei au urmărit prezentări power-point cu privire la multiculturalitate Diversitatea lumii în care trăim!, s-au familiarizat cu cât mai multe aspecte specifice diferitelor culturi mondiale. Călătorim în jurul lumii i-a ajutat să înțeleagă mai bine diversitatea lumii în care trăim și necesitatea înțelegerii reciproce.
Copiii știu că nimeni nu este mai presus de nimeni și fiecare persoană din aceasta lume trebuie tratată ca fiind egală, indiferent de diferențele aparente sau nu. Așa da, așa nu!, Diferiți, dar egali! au fost activitățile prin care copiii și-au exteriorizat propriile emoții, sentimente, trăiri în legătură cu toleranța, acceptarea varietății culturii oamenilor de pe întreg mapamondul realizând afișe, panouri cuprinzând mesaje proprii, modele de comportament civilizat în spiritul valorilor estetice și morale.

Copiii lumii doresc pace! a fost proiectul care și-a propus să trateze probleme globale precum: nevoia de pace, toleranță, comunicare și abordarea constructivă a problemelor și soluționarea pașnică a conflictelor. Pacea prin scrisori i-a introdus pe elevi în perspectiva găsirii unor soluții a problemelor conflictelor mondiale, astfel au creat scrisori adresate unor autorități mondiale precum UNICEF, Parlamentul European, ONU pentru instaurarea unei lumi durabile şi sigure pe baza analizării problemelor sociale şi economice, a diversităţii culturale şi a strategiilor de instituire a păcii.
Elevii au realizat afișul Împreună pentru o luma mai bună! , pliantul Copiii lumii doresc pace! , dar și creații literare și plastice O lume a păcii, o lume mai bună! exprimându-și gândurile în ceea ce privește problemele mondiale de pace, dezarmare, respect, înțelegere, soluționarea conflictelor, îmbunătățirea relațiilor dintre oameni.
Copiii au conștientizat locul și rolul lor activ în dezbaterea problemelor globale, rolul personal în calitate de cetățean al lumii, implicarea în a lua măsuri pentru a face lumea un loc durabil și favorabil, capacitatea și responsabilitatea propriilor acțiuni și că Pacea e capodopera raţiunii. (J. Muller)

ed globala1btybtyed globala7ed globala8btybtybtybtybtybty

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *