Proiecte Educationale

În perioada 24-26 septembrie 2018 a fost sărbătorită Ziua Europeană a Limbilor prin proiectul “Jurnal de călătorie”. Elevii din CP A și clasele I au urmărit o prezentare cu cele mai frumoase orașe din Europa, orase turistice deosebite, au realizat stegulețe cu formule de salut în mai multe limbi europene, au intrat în universul magic al poveștilor Fraților Grimm și lui Hans Christian Andersen. În final, au realizat “Jurnalul de călătorie” și au conștientizat importanța cunoașterii spațiului european in care traiesc.
Prof. Tășală Rodica
Prof. Cazaciuc Daniela
Înv. Bodnărescu Rodica

ziua europeana a limbilor 1

ziua europeana a limbilor 2

ziua europeana a limbilor 3

 

“Educația ne deosebește” a fost proiectul desfășurat în perioada 3-4 octombrie 2018 care a marcat Ziua Educației prin atractive activități:
– Îmi place la școală pentru că…
– Sunt ceea ce învăț
– Copacul învățăturii

Prof. inv. primar Tășală Rodica
Prof. inv. primar Eremie Margareta

ziua educatiei9 ziua educatiei6 ziua educatiei8 ziua educatiei7 ziua educatiei5 ziua educatiei3 ziua educatiei4 ziua educatiei1 ziua educatiei2 ziua educatiei10

Vineri, 12.10.2018, a avut loc o activitate deosebită in parteneriat cu Postul de Poliție Marginea, reprezentat de domnișoara agent Cotoara Oana si I.P.J. Suceava, Compartimentul de Analiză si Prevenire a Criminalității, reprezentat de domnul comisar-șef Ionut Epureanu, care este și purtătorul de cuvânt al I.P.J., colaborator domnul Constantin Alecsa de la Asociația Alecs Group, în calitate de voluntar.
Elevii au fost informați în legătură cu regulile de circulație pe drumurile publice, riscurile care pot să apară, necesitatea unui comportament rutier responsabil.
Concursul pe teme rutiere le-a oferit posibilitatea elevilor sa demonstreze că recunosc indicatoare rutiere, cunosc si respectă reguli de circulație, iar la final au primit premii.
Momentul cel mai încărcat de emoție a fost atunci când elevii au aprins candele in jurul numărului “62”, numărul persoanelor care și-au pierdut viața in evenimente rutiere in anul precedent.
Finalul l-a reprezentat inscripționarea pe trecerea de pietoni a mesajului “Asigurati-va la traversare!” și oferirea unor cadouri pentru copii.
Multumim pentru o zi specială!

Director, prof. Casandra Daniela

Consilier educativ, prof. inv. primar, Tășală Rodica, Prof. Hapciuc Cecilia

18 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

 

Eveniment extraordinar desfășurat la data de 21.10.2018, la Școala Gimnazială Nr. 2 Marginea: TÂRGUL TOAMNEI!
Într-un cadru feeric, de poveste, pastelat și cu iz de toamnă roditoare, inițiativa si mobilizarea părinților implicați în a dezvolta comunicarea și relația de colaborare cu școala a fost un succes!
Partener în această activitate inițiată de Asociația Părinților cu Inițiativă Marginea a fost Asociația Grădinița Marginea de la Grădinița cu Program Prelungit Marginea.

targ26 targ1 targ2 targ3 targ4 targ5 targ6 targ7 targ8 targ9 targ10 targ11 targ12 targ13 targ14 targ15 targ16 targ17 targ18 targ19 targ20 targ21 targ22 targ23 targ25

 

Holocaustul uitat (9-15.10.2018)

Activitățile și-au propus să aducă la cunoștinta elevilor informații în legatură cu drama prin care a trecut poporul evreu și contextul istoric în care a fost implementată soluția finală. Proiectul a avut două activități:

  1. Holocaustul uitat- formularea unor puncte de vedere
  2. Să învățăm din greșelile istoriei- panou de diseminare

Profesor coodonator Bolbinsky Erika

holocaust5 holocaust1 holocaust2 holocaust3 holocaust4

 

Egalitate în diversitate- Ziua Internațională a Toleranței (16.11.2018)

Elevii au fost informați în legatură cu însemnătatea acestei zile realizând afișe care reprezentau sinonimele cuvantului „toleranță”. Originalitatea și creativitatea lor a dus la organizarea unui „lanț” al toleranței, precizând că, dacă ar lipsi un singur cuvânt din acest lanț, nu vom putea vorbi de toleranță. Cuvintele-cheie găsite au fost: acceptare, empatie, prietenie, iubire, sinceritate, comunicare, încredere, loialitate, înțelegere, amabilitate, respect, nonviolență, dragoste.

Elevii și-au manifestat sentimentele de acceptare și respect față de diferențele care există între oameni eliberând porumbei- simbolul libertății.

Coodonator, prof. Inv. Primar Tasala Rodica

bty

bty

bty

bty

bty

bty

bty

bty

bty

În perioada 19-23 noiembrie 2018, la Școala Gimnazială Nr. 2 Marginea a marcat Săptămâna Educatiei Globale.

* Prin activitățile proiectului “Mesajul meu pentru pacea planetei“, elevii au conștientizat consecințele războaielor, impactul asupra relațiilor interumane, au definit noțiunea de “conflict”, au identificat cauze și soluții de aplanare/ evitare a conflictelor pornind de la situații concrete. A fost organizat un marș intitulat “Împreună pentru pace” pentru a întări ideea că doar prin comunicare constructivă se pot rezolva conflicte.
Coordonatori, prof. Bolbinsky Erika, prof. Casandra Daniela, prof. Covasa Aurora, prof. Leustean Violeta 

* Elevii au fost puși în situația de a răspunde la întrebarea: “Cum pot schima eu lumea?” , acesta fiind și titlul activității. Astfel, ei au abordat prioritățile prezentului, problemele cu care se confruntă umanitatea, schimbările posibile. Concluzia a fost că prin dialog, acceptarea diferențelor dintre culturi și popoare, oamenii pot rămâne uniți, rezolvând contradicțiile. Elevii au realizat workshopuri prin care au transpus practic sentimentele lor pentru instaurarea unei lumi durabile.
Coordonator, prof. Inv. Primar Tășală Rodica

mesajul16 measjul2 mesajul1 mesajul3 mesajul4 mesajul5 mesajul6 mesajul8 mesajul9 mesajul10 mesajul11 mesajul12 mesajul13 mesajul14 mesajul15

 

seg1 seg2 seg3 seg4 seg5 seg6

Atenție la neatenție!” a fost proiectul pe teme rutiere desfășurat la data de 23.11.2018 și s-a adresat elevilor din clasele I-IV.
Prezentarea PPT le-a oferit elevilor prilejul de a asimila cunoștințe despre deplasarea pe drumurile publice, au comparat un fapt prezentat cu o situație concretă, au purtat un dialog despre importanța cunoașterii indicatoarelor si semnelor de circulație și au realizat un panou.
Coordonator, învățător Nichitean Theodora

atentie10 atentie1 atentie2 atentie3 atentie4 atentie5 atentie6 atentie7 atentie8 atentie9

 

Elevii din CP-V au sărbătorit Centenarul Marii Uniri prin proiectul “Mândru de portul meu, mândru că sunt român!
Prin activarea “Parada portului popular” elevii au prezentat cu emoție și mandrie costume tradiționale românești, reamintindu-ne importanța păstrării unei moșteniri sacre de la străbunii noștri.
Elevii au realizat un program artistic prezentând cântece patriotice, folclorice, hore prin care și-au exprimat sentimentele de apartenență la o țară, comunitate, dorința de unire și unitate a românilor, speranță a unei vieți armonioase, libere și liniștite.
A evoluat trupa de kangoo Protonic BPM cu un număr modern de horă, incântand pe cei prezenți cu ritmuri și pasi inediti.
Activitățile au fost emotionante deoarece au fost prezenti și reprezentati ai Asociației Părinților cu Initiativa Marginea.
Coordonator, prof. Inv. Primar Tășală Rodica
Organizatori: prof. Inv. Primar Cazaciuc Daniela, Eremie Margareta, Spetcu Cristina, Rotariu Gina, Filimon Ioan, Sofroni Cristina, Nichitean Theodora, Prelipcean Elena, Bodnărescu Rodica

mandru14 mandru13 mandru12 mandru11 mandru10 mandru9 mandru8 mandru7 mandru6 mandru5 mandru4 mandru3 mandru2 mandru1 mandru19 mandru18 mandru17 mandru16 mandru15

 

În perioada 23-29.11.2018 s-au derulat activitățile proiectului “100 de ani de istorie națională” la nivelul claselor IV-VIII:
– “România merită să fie văzută” a fost activitatea prin care elevii au identificat valori culturale, istorice, patrimoniale și au realizat un panou cuprinzând peisaje, tradiții, port, istorie, cultură;
– Elevii au realizat un panou “Trecut de glorie” identificand momentele-cheie în evoluția spre unitate a statului român, personalități istorice excepționale;
– Miniexpozitia de desene și colaje “Mesajul meu pentru România”
Coordonator, prof. Bolbinsky Erika, prof. Covasa Aurora, Leustean Violeta, prof. inv. primar Rotariu Gina, Filimon Ioan

100m 100a 100b 100c 100d 100e 100f 100g 100h 100i 100j 100k 100l

Activități dedicate Crăciunului și sfârșitul de an 2018

craciun17 craciun1 craciun2 craciun3 craciun4 craciun5 craciun6 craciun7 craciun8 craciun9 craciun10 craciun11 craciun12 craciun13 craciun14 craciun15 craciun16

Ascultându-l pe Eminescu” este titlul proiectului desfășurat în perioada 15-23.01.2019, prin care s-a urmărit cunoașterea vieții și operei eminesciene, devoltarea sentimentelor de dragoste și prețuire pentru literatura română și pentru valorile naționale.
“Luceafărul poeziei românești”, “poetul nepereche”, “omul deplin al culturii române”, “geniul pustiu”, oricum l-am defini pe Mihai Eminescu îi descoperim versurile de o intensitate și trăire deplină, romantice, pe alocuri răzvrătite, în creațiile literare excepționale.
1) “Să-l cunoaștem pe Luceafăr”- elevii au urmărit sau au selectat informații cu privire la biografia poetului, realizând un material pe care l-au prezentat colegilor
2) “Eminescu mai aproape de noi”- elevii au citit/ recitat/ audiat/ memorat poezii, au interpretat cântece pe versurile lui Mihai Eminescu
3) “Mihai Eminescu prin ochi de copil”- elevii au realizat creații plastice și colaje inspirate din versurile poetului, au realizat și purtat ecusoane, au realizat panouri de diseminare la nivelul unității școlare și au desfășurat concursuri la nivel de clasă
4) “Poems. Poemes”
Eminescu- poet universal
Elevii au prezentat și citit creațiile poetului în limba engleză și limba franceză.
Organizatori:
Prof. Eremie Margareta, Bodnărescu Rodica, Prelipcean Elena, Nichitean Theodora, Filimon Ioan, Covasa Aurora, Cotos Ioana, Chivici Niculina
Consilier educativ, Tășală Rodica

 

emin1 emin2 emin3 emin4 emin5 emin6

bty

Cu ocazia împlinirii a 160 de ani de la marele eveniment politic care a marcat formarea statului român modern – 24 ianuarie 1859 – la nivelul Școlii Gimnaziale Nr. 2 Marginea s-a desfășurat proiectul “Personalități ale istoriei” care a cuprins activităţile:

-În slujba Unirii

-Știai că ….

Activitatea În slujba Unirii s-a adresat elevilor din clasele V-VII.

În prima parte a activității, cadrele didactice coordonatoare au prezentat filmul documentar 24 ianuarie 1859 – zi fundamentală în istoria poporului român și au moderat o sesiune de Q&A pe tema unirii din 1859, a rolului personalităților în istorie. Elevii au ales câte o personalitate implicată în evenimentele politice care au condus la marea realizare din 24 ianuarie 1859 și au realizat câte o fișă de personaj.vÎn partea a doua a activității, elevii din grupul-țintă au prezentat materialele realizate și au realizat un panou de diseminare a informaţiei istorice la nivelul unităţii şcolare.

A doua activitate, la nivelul clasei a IV-a, a avut drept principal obiectiv însușirea unor informații cu conținut istoric într-o manieră amuzantă și atrăgătoare.

Elevii din grupul-țintă au colorat planșe cu desene pe tema dată, au descoperit indiciile din acestea și, au completat, în echipă, un organizator grafic.

În partea a doua activității, elevii au fost invitați să demonstreze cunoștințe din istorie, geografie și literatură pentru a completa un aritmogrif și a descoperi cuvintele-cheie ale proiectului.

Proiectul s-a desfășurat sub semnul sărbătoririi, a redescoperirii destinelor de excepție ale unor personalități și a evenimentelor care au marcat istoria noastră.

Cadrele didactice coordonatoare,

prof. Bolbinsky Erika, prof. Leuștean Violeta, prof. Covașă Aurora, prof. Chivici Niculina, înv. Filimon Ioan

unirea6 unirea1 unirea2 unirea3 unirea4 unirea5

Săptămâna Nonviolenței în Școli a fost marcată la Școala Gimnazială Nr. 2 Marginea prin proiectul “Gânduri frumoase, vorbe calde, purtare demnă” desfășurat la nivelul CP-VIII.
1. Cine (ce) te face fericit?- studiu
2. Realizarea unor ecusoane cu mesajele: “Buchete de zâmbete”, “Copilărie fără griji!”
3. Exprimarea gândurilor, emoțiilor și îndemnurilor de a trăi într-o lume empatică, fără violență, fără conflicte le-a oferit elevilor prilejul de a realiza propria pagină din cartea “Gânduri frumoase, vorbe calde”.
Consilier educativ, prof. înv. primar Tășală Rodica
Organizatori: prof. Covașă Aurora, prof. înv. primar Eremie Margareta, prof. înv. primar Prelipcean Elena, prof. Damu Mihaela

mandru15 mandru16 mandru17 mandru18 mandru19 mandru1 mandru2 mandru3 mandru4 mandru5 mandru6 mandru7 mandru8 mandru9 mandru10 mandru11 mandru12 mandru13 mandru14

 

Focul si efectele lui– 25 februarie 2019

A-i învăța pe copii despre foc, puterea și importanța lui, este primul pas în a le salva viața. Obiectivele proiectului au constat în cunoașterea formelor de prevenire a incendiului , precizând efectele lui, cunoașterea modului de intervenție al pompierilor în stingerea incendiilor.

  1. Elevii au selectat informații, imagini despre tema propusă
  2. Prezentarea unui material PPT “Focul, prieten sau dușman?”
  3. “Nu vă jucati cu focul!” expozitie cu lucrari artistic-plastice ale elevilor

Coordonator, prof. inv. primar Cazaciu Daniela

Organizatori, prof. Bodnarescu Rodica, Tășală Rodica, Rotar Raluca, Leuștean Violeta, Covașă Aurora

focul23 focul1 focul2 focul3 focul4 focul5 focul6 focul7 focul8 focul9 focul10 focul11 focul12 focul13 focul14 focul15 focul16 focul17 focul18 focul20 focul21 focul22

 

Trebuie să învățăm să fim consumatori responsabili!
Sănătatea depinde și de produsele alimentare pe care le consumăm zilnic sau ocazional
Elevii clasei a V-a A au învățat cum să fie responsabili pentru propria sanatate prin intermediul proiectului “Stii ce mananci?“, astfel elevii au:
-intocmit tabele cu alimente sanatoase si alimentele nesanatoase;
-selectat produse alimentare care au in componenta lor ingrediente sanatoase;
-prezentat lucrari plastice(desene) cu un aliment sanatos;
-identificat valoarea nutritivă și calorică a unui aliment din comerț, realizand și un panou de diseminare la nivelul școlii.

Coordonator, profesor Casandra Daniela

alim1 alim2 alim3 alim4 alim5 alim6 alim7 alim8

 

“Pledoarie pentru sănătate”

Proiectul a fost adresat elevilor din clasele II-VII și s-a desfășurat în perioada 18-21 martie 2019 urmărindu-se dezvoltarea abilităților de autocunoaștere, dezvoltarea capacității de analiză în vederea promovării unui stil de viață sanatos.
Coordonatori: prof. Bolbinsky Erika, Covașă Aurora, Chivici Niculina, Hapciuc Cecilia, Eremie Margareta, Sofroni Cristina, Nichitean Theodora

pledoarie3 Pledoarie pentru sănătate 4 Pledoarie pt. sănătate 1 Pledoarie pt. sănătate 2 Pledoarie pt. sănătate 3 Pledoarie pt. sănătate 5 Pledoarie pt. sănătate 6 pledoarie pt. sănătate 7 pledoarie1 pledoarie2

 

Educatia juridică

Ediția a II-a a Educatiei juridice” în școalș din luna martie 2019 a avut-o invitată pe doamna procuror stagiar Joldoș Iulia Andrada de la Judecătoria de pe lângă Parchetul Rădăuți. La activitate au participat 50 de elevi din clasele V-VIII, iar scopul a fost inițierea elevilor în legătură cu aspecte juridice ale unor fapte, identificarea unor situații de risc și identificarea unor forme de abateri comportamentale și consecințele acestora.

Au avut loc dezbateri, discuții și o sesiune de întrebări și rsăpunsuri din partea doamnei procuror având următoarele teme:

– Faptele mele și consecințele acestora;

– Răspunderea penală a minorilor.

Prof. coordonatori: Casandra Daniela, Damu Mihaela

bty

bty

bty

În săptămâna 25-28.03.2019 la Scoala Gimnaziala Nr. 2 Marginea s-a desfășurat proiectul CETĂȚEAN AL LUMII DIGITALE care a cuprins activitățile:

-Siguranta in mediul online

-Internetul si eu

-Înainte de a posta, gândește!

Prima activitate s- adresat elevilor din clasa a IV-a. Cadrele didactice coordonatoare au prezentat elevilor din grupul-țintă cartonașe care conțin lucruri pe care trebuie/nu trebuie să le facem online. Elevii au fost invitați invitați să le ordoneze după criteriul de mai sus, justificându-și alegerile făcute.

A doua activitate și-a propus să familiarizeze elevii din grupul-țintă cu noțiunea de cetățean al lumii digitale, cu obligațiile care ne revin în această calitate. În prima parte a activității, elevii au descoperit semnificația celor două noțiuni, responsabilitățile pe care le implică calitatea de cetățean al lumii digitale și au completat un aritmogrif pentru a descoperi cuvântul-cheie al proiectului. În partea a doua a activității, au participat la o sesiune de Q&A cu tema Internetul și eu: siturile și aplicațiile mele.

Activitatea Înainte de a posta, gândește! a avut drept principal obiectiv conștientizarea la nivelul grupului-țintă a impactului negativ pe care îl poate exercita cyberbullying-ul asupra unui individ. Profesorii coordonatori au prezentat semnificația acestei noțiuni, modul de manifestarea a acestei forme de agresiune, cum putem evita sau reacționa. Elevii au fost invitați să prezinte situații concrete cu care s-au întâlnit, reacțiile avute, modalitățile prin care această formă de agresiune poate fi oprită. Pe baza informațiilor descoperite elevii vor răspunde la întrebările Ce este cyberbullying-ul?; De ce este cyberbullying-ul atât de îngrozitor?; Cum arată cyberbullying-ul?; Cum poate afecta cyberbullying-ul?; Ce pot face?

Coordonatori: prof. Bolbinsky Erika, Covasa Aurora, Hapciuc Cecilia, Chivici Niculina, Eremie Margareta, Sofroni Cristina

Cetățean al lumii digitale produs final 2 Cetățean al lumii digitale 1 Cetățean al lumii digitale 2 Cetățean al lumii digitale 3 Cetățean al lumii digitale 4 Cetățean al lumii digitale 5 Cetățean al lumii digitale 6 Cetățean al lumii digitale produs final 1

 

Scoala altfel 15-19.04.2019, an scolar 2018-2019

-trebuie facut un PDF doar cu fotografiile SA1-114

La multi ani, Europa!

Elevii clasei a IV-a B îndrumați de prof. Bolbinsky Erika și prof. Filimon Ioan au sărbătorit Ziua Europei. Elevii au fost informați despre semnificația zilei de 9 Mai în istoria europeană, au identificat și enumerat statele member UE, capitalele și drapelele.

La mulți ani, Europa! 6 La mulți ani, Europa! 1 La mulți ani, Europa! 2 La mulți ani, Europa! 3 La mulți ani, Europa! 4 La mulți ani, Europa! 5

NIHIL SINE DEO

Elevii claselor a VII-VIII au participat la activitățile proiectului derulat în perioada 9-10 mai 2019. Obiectivul principal a constat în cunoașterea semnificației și importanței zilei de 10 mai în contextual istoriei românilor.

► NIHIL SINE DEO

►Ziua monarhiei

Elevii au selectat informații în legătură cu principalele evenimente care caracterizează viața regilor din dinastia Hohenzollern ți au realizat un panou de diseminare a informațiilor la nivelul unității școlare care cuprinde un istoric succinct al acestei instituții esențiale în istoria modern a României.

Coordonatori: prof. Bolbinsky Erika, prof. Leuțtean Violeta, prof. Chivici Niculina

 

Ziua monarhiei produs final Ziua monarhiei 1 Ziua monarhiei 2 Ziua monarhiei 3 Ziua monarhiei 4